Rosteme s knihou

Čtenářství v Česku

Magnesia Litera 2014 - vítězové

Na Nové scéně Národního divadla se 8. dubna 2014 slavnostně vyhlašovaly a předávaly výroční knižní ceny Magnesia Litera.

Magnesia Litera Kniha roku: Průvodce protektorátní Prahou (Jiří Padevět, Academia)

Litera za knihu pro děti: Hlava v hlavě (Odnřej Buddeus, Labyrint)

Litera za prózu: Skutečná událost (Emil Hakl, Argo)

Litera za poezii: Chůze po dunách (Kateřina Rudčenková, Fra)

Litera za literaturu faktu: Průvodce protektorátní Prahou (Jiří Padevět, Academia)

Litera za překladovou knihu: Harmonia Caelestis (Peter Esterházy - z maďarštiny přeložil Robert Svoboda, Academia)

Litera za nakladatelský čin: Velké dějiny zemí Koruny české (Paseka)

Kosmas Cena čtenářů: Po strništi bos (Zdeněk Svěrák, Fragment)

DILIA Litera pro objev roku: Tichý dech (Jan Trachta, Paseka)

BLoK - Blíže o Knihách

24. března 2014

Střední škola KNIH, o.p.s. spustila v souladu se svým mottem „Poznávat, obdivovat a šířit knihu“ nový projekt BLoK (Blíže o Knihách).

Jde o blog na školních webových stránkách, kde mají studenti možnost propojit teoretické znalosti získané v rámci studia (např. předmětu Český jazyk) s praktickou zkušeností – psaní recenzí na vybrané knižní tituly.

Při zpracování jsou využívány různé slohové útvary, inovativní přístupy např. gifová prezentace, recenze formou komiksu apod. podívejte se na blok.ssknih.cz

Projekt LIFT 2 a čtenářské úrovně - pomoc a inspirace pro pedagogy i knihovníky

LIFT-2 LITERATURE FRAMEWORK FOR TEACHERS SECONDARY EDUCATION

multilaterální projekt Comenius

 

Projekt LIFT-2 kromě jiného stanovuje úrovně čtenářství pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy a prostřednictvím svých webových stránek dává učitelům z různých evropských zemí příležitost, aby se zapojili do hlasování o čtenářských úrovních.

V závěrečné části projektu budou vypracovaná metodická doporučení pro učitele, aby věděli, jakým způsobem naplňovat cíle stanovené pro danou čtenářskou úroveň, jaké metody a činnosti mají do výuky literatury zařazovat, aby se žák postupně vypracoval do vyšší úrovně. LIFT-2 může učitelům sloužit pro sledování pokroku žáků v oblasti čtenářství, pro reflexi vlastního čtenářství žáky, pro formativní i sumativní hodnocení, pro sebehodnocení žáků, jako motivace žáků ke čtení.

Číst dále...

Rostík.cz

Kalendář akcí

 Březen 2019>
PoÚtStČtSoNe
    
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<Duben 2019>
PoÚtStČtSoNe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
     
<Květen 2019>
PoÚtStČtSoNe
  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  
<Červen 2019>
PoÚtStČtSoNe
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<Červenec 2019>
PoÚtStČtSoNe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
    
<Srpen 2019 
PoÚtStČtSoNe
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
<Září 2019>
PoÚtStČtSoNe
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
      


facebook Sdílet na facebooku tweeter Tweetnout google Google Plus +1 Instagram Instagram

Partneři