Čtenářství ve světě

  • Papír jako chytré čtecí zařízení budoucnosti

    5. května 2014

    Těm, kteří vládnou angličtinou, doporučujeme zajímavý článek uvádějící několik důvodů, proč je papír  v době chytrých zařízení a čteček stále nejoblíbenější: www.wired.com/2014/05/reading-on-screen-versus-paper/

    Číst dále...
  • Projekt LIFT 2 a čtenářské úrovně – pomoc a inspirace pro pedagogy i knihovníky

    LIFT-2 LITERATURE FRAMEWORK FOR TEACHERS SECONDARY EDUCATION

    multilaterální projekt Comenius

     

    Projekt LIFT-2 kromě jiného stanovuje úrovně čtenářství pro 2. stupeň základních škol a pro střední školy a prostřednictvím svých webových stránek dává učitelům z různých evropských zemí příležitost, aby se zapojili do hlasování o čtenářských úrovních.

    V závěrečné části projektu budou vypracovaná metodická doporučení pro učitele, aby věděli, jakým způsobem naplňovat cíle stanovené pro danou čtenářskou úroveň, jaké metody a činnosti mají do výuky literatury zařazovat, aby se žák postupně vypracoval do vyšší úrovně. LIFT-2 může učitelům sloužit pro sledování pokroku žáků v oblasti čtenářství, pro reflexi vlastního čtenářství žáky, pro formativní i sumativní hodnocení, pro sebehodnocení žáků, jako motivace žáků ke čtení.

    Číst dále...