Rosteme s knihou

Souboj čtenářů

Souboj čtenářů 2015 - reakce soutěžících

Finalisté se jistě již těší na živé klání na veletrhu Svět knihy Praha 2015. Ale co poražení? Věříme, že soutěž pro ně byla neméně přínosná.

Paní učitelka Alice Rousová ze ZŠ Brno Gajdošova se dělí o své postřehy, hodnocení nám také zaslali samotní žáci. Reakce nás velmi zahřály! Zároveň gratulujeme panu řediteli/ředitelce, rodičům dětí i celé škole, že ve svém učitelském sboru mají někoho, kdo se dětem věnuje nad rámec svých povinností, kdo je vede ke čtenářství, spolupráci v rámci třídy, dokáže děti nadchnout i v případě, že nevyhrály, a dokáže jim ukázat, jaký je skutečný přínos projektu.

"Není snadné vyhrát, ale stejně nesnadné může někdy být přijetí výsledků v soutěži - zvlášť pokud děti věnovaly přípravě velké úsilí. Přiznám se, že jsem měla obavy z jejich zklamání, možná proto jsem jim připomněla celou cestu soutěží: od chvíle, kdy hlasovaly, zda se zúčastní, až po zveřejnění výsledků online kola....


Odpovědi na otázku "Co vám soutěž přinesla?", mě příjemně překvapily a věřím, že přinesou radost i Vám.
Vlastně jsme se soutěží ještě neskončili. Jednotlivé týmy poslední týden před online kolem vytvořily hrané reklamy na své knihy (trailery). Chystají se je předvést žákům 5. třídy spolu s knihami, které jsme díky soutěži nakoupili.
Předají tak štafetu.

Přeji Vám hodně radosti ze smysluplné práce
Připojuji se k poděkování žáků 6.C a přeji Vám i všem organizátorům soutěže úspěšná pokračování do dalších let.

S pozdravem
Alice Rousová, ZŠ Brno, Gajdošova"

 

Samotné děti nám pak napsaly:

děkujeme vám za účast v soutěži (souboj čtenářů). Naše třída vám zde posílá své reakce na vaši soutěž. Doufáme, že vás potěší. Přejeme hezký zbytek dne.

Soutěž mi přinesla to, že jsem se naučil lépe číst.
Martin D.

Mně tato soutěž přinesla to, že jsem si přečetl novou knížku a dozvěděl jsem se, co se třeba dělo v židovském ghettu a dozvěděl jsem se, jaká slova se používala ve 2. světové válce.
Michal B.

Líbily se mi knihy, děkuji za tuto soutěž, přineslo mi to dost zkušeností.
Viktor T.

1. Znovu jsem začal číst knížky.
2. Naučil jsem se psát si čtenářský deník.
Ondra B.

1. Umím lépe zapisovat informace.
2. Přečetl jsem si krásnou knížku.
3. Lépe spolupracuji ve skupince.
Šimon H.

Tato soutěž stmelila náš kolektiv. Mohla jsem si přečíst zábavnou knihu.
Julie M.

Dobrý pocit. Zlepšení kolektivu.
Jakub M.

Přineslo mi to mnoho nových znalosti, dozvěděla jsem se, o čem je kniha Blbec číslo 13. Kniha i soutěž mě bavily.
Azíza S.

Zjistil jsem, že nemám volit jenom podle vnější strany, ale podle toho, co je uvnitř. Což znamená, že nemám soudit knížku podle úvodní stránky.
Artur R.

Přineslo mi to, že víc komunikujeme se třídou. A přečetla jsem si dobrou a zábavnou knihu.
Anhelina P.

Mohla jsem si přečíst zábavnou knihu. A víc komunikujeme se třídou.
Eliška P.

Soutěž mi přinesla dobrou komunikaci se třídou. A mohla jsem si přečíst zajímavou knížku.
Klára S.

Více čtu a knihy mě více baví a třída více spolupracuje. Je to dobré.
Jirka K.

logo projektu Souboj čtenářů

Soutěž ve znalosti obsahu knih.

Soutěž je určena pro žáky 6. tříd základních škol a odpovídajícího ročníku víceletých gymnázií.

V rámci třídního kolektivu mají děti za úkol přečíst některou ze zadaných knih, které si mezi sebou rozdělí. V soutěži pak celý kolektiv odpovídá co nejpřesněji na kvízové otázky, které prověřují znalosti žáků o obsahu knih získané četbou.

Soutěž usiluje o zvyšování čtenářské gramotnosti. Je založena na aktivní motivaci dětí „soupeřit, soutěžit“ ve znalostech, pedagogům poskytuje podporu při motivaci žáků, jak děti přivést zábavnou formou ke knihám. Při četbě si děti vedou svůj poznámkový blok, který mohou během odpovídání na otázky používat. Důležitou aktivitou během přípravy na soutěž je také vznik a podpora čtenářských skupin. Děti mezi sebou i s učitelem diskutují o knihách, což má nejen silný socializační vliv, především ale přivádí děti k práci s textem, jeho hlubšímu poznání a analýze. Výsledkem je zdokonalení dovedností spojených s porozuměním textu, ve kterých české děti vykazují v mezinárodním srovnání dlouhodobé zhoršení.

Souboj čtenářů je soutěž vycházející ze švýcarského projektu La bataille des livres (Bitva knih). Pilotní verze projektu v České republice proběhla v roce 2010 ve spolupráci se třemi pražskými školami. Díky pozitivním ohlasům a zájmu škol se soutěž každoročně rozrůstá o další účastníky z celé České republiky, ročníku 2016 se účastnilo již 81 třídních kolektivů.

Více podrobností o soutěži Souboj čtenářů si přečtěte zde nebo v článcích níže ilustrujících průběh celé soutěže.

Rostík.cz

Kalendář akcí

 Květen 2020>
PoÚtStČtSoNe
    
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<Červen 2020>
PoÚtStČtSoNe
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
     
<Červenec 2020>
PoÚtStČtSoNe
  
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  
<Srpen 2020>
PoÚtStČtSoNe
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
      
<Září 2020>
PoÚtStČtSoNe
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
    
<Říjen 2020 
PoÚtStČtSoNe
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
<Listopad 2020>
PoÚtStČtSoNe
      
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
      


facebook Sdílet na facebooku tweeter Tweetnout google Google Plus +1 Instagram Instagram

Partneři