Čtenář na jevišti

  • Čtenář na jevišti 2015 – společné čtení a vzájemná inspirace

    Letošní 3. ročník projektu je v plném proudu. Přihlásil se neuvěřitelný počet dětí a mladých lidí ze školních tříd, z literárně-dramatických oborů základních uměleckých škol, ze čtenářských kroužků i z knihoven. Soupeřit o přízeň poroty se svým scénickým čtením se rozhodlo 136 souborů. 5 vybraných souborů se má na co těšit.

    A projekt tentokrát nezůstává omezen hranicemi České republiky. Mezi přihlášenými soubory jsou také děti České školy bez hranic v Londýně, Dramaťák spolku Okénko v Londýně či Evropská škola z Karlsruhe v Německu. To je jistě slušná výzva! Svou podporu projektu a všem zúčastněným pak posílá z Minnesoty v USA za Českou a slovenskou školu Twin Jitka Sebek: „Divadlo tu hrajeme již od začátku existence naší školy. Naše děti vyrůstají dvoujazyčně, a tak je češtinu učíme po vzoru Komenského - hrou. Ovšem divadlo dle naší zkušenosti je perfektní forma jak pilovat fonetiku, morfologii či syntax a skutečně to funguje....

    Číst dále...
  • Čtenář na jevišti 2015 – vyhlášení projektu

    společnost Svět knihy vyhlašuje v rámci kampaně na podporu četby knih Rosteme s knihou projekt Čtenář na jevišti, který je určený všem skupinám dětí a mladých lidí ve školách, v literárně-dramatických oborech, zájmových sdruženích a dalších kroužcích, které si chtějí vyzkoušet práci s knihou, zpracovávánÍ literárního textu a přípravu scénického čtení.

    Právě nyní se můžete do projektu také zapojit! Podívejte se na podrobné informace o projektu, pošlete nám svou přihlášku a pusťte se do příprav představení ve formě scénického čtení. Už se těšíme na vaši společnou tvůrčí, scénáristickou a hereckou aktivitu s knížkami.

    Z přihlášených souborů vybere odborná porota 5 nejispirativnějších, které pozveme k předvánočnímu setkání na přehlídku do pražského divadla Minor, kde budou mít možnost předvést naživo své inscenace a zároveň zhlédnout divadelní představení Bláznivá teta a já profesionálních herců souboru Listování.

    Číst dále...
  • Čtenář na jevišti – finále v Divadle Kampa

    Pět finalistů vystoupilo se svými inscenacemi 17.12. 2014 v Divadle Kampa. O přehlídce informovala téhož dne i Česká televize ve Zprávičkách na programu ČT Déčko.

    Na průběh setkání včetně vystoupení jednotlivých finalistů se můžete podívat na videu

    Číst dále...
  • Čtenář na jevišti – finalisté

    Po dlouhém a náročném hodnocení dospěla pětičlenná porota k závěru a vybrala 5 nejzajímavějších inscenací - scénických čtení. Volba to byla opravdu těžká, všechna představení jsou zajímavá a za všemi je vidět velký kus práce. Do projektu Čtenář na jevišti zaslalo svou dramatizaci celkem 50 souborů (z toho jeden dodatečně mimo hodnocení). Čtěte dále a zjistěte, které inscenace jsou ty nejzajímavější.

    Číst dále...
  • Čtenář na jevišti 2014 – scénická čtení

    Druhý ročník projektu Čtenář na jevišti v rámci kampaně na podporu četby knih Rosteme s knihou učený dětem a mládeži v literárně-dramatických oborech, zájmových sdruženích a dalších kroužcích byl uzavřen.

    Soubory zaslaly dokumentaci své práce, odborná porota bude během tohoto týdne hodnotit a hodnotit, dokud nevybere pět nejinspirativnějších a nejzajímavějších inscenací. Hodnotit nyní můžete i vy, níže najdete odkazy na videa, která máme svolení zveřejnit.

    Číst dále...
  • Čtenář na jevišti

    logo kampaně Rosteme s knihou

    Po loňském úspěšném prvním ročníku vyhlašuje společnost Svět knihy, s.r.o. v rámci kampaně na podporu četby knih Rosteme s knihou 2. ročník projektu Čtenář na jevišti, který je určený dětem a mládeži v literárně-dramatických oborech, zájmových sdruženích a dalších kroužcích, které si chtějí vyzkoušet práci s knihou, zpracováváním literárního textu a přípravou scénického čtení.

    O projektu:

    Hlavním cílem projektu je motivovat děti a mladé lidi k četbě knih a přiblížit jim řadu možností práce s textem, zároveň se projekt snaží nabídnout pedagogům a knihovníkům podporu a podklad pro práci s dětmi.

    Ústřední aktivitou projektu je čtení nahlas v podobě scénického čtení, které přivádí děti k práci s textem, jeho hlubšímu poznání a analýze, vlastní interpretaci a jeho dalšímu využití, například k přepracování na scénář a dramatizaci. Výsledkem je zdokonalení dovedností spojených s porozuměním textu.

    Zadání projektu:

    Soubory budou mít za úkol zpracovat do podoby scénického čtení libovolnou pasáž některého z titulů doporučených organizátorem nebo si vybrat vlastní knihu či povídku. Nemusí se ani jednat o celou knížku, stačí její pasáž či ukázka.

    Číst dále...