Čtenářství v Česku

  • Nový časopis pro děti RAKETA

    RAKETA - Časopis pro děti chytrých rodičů

    Komiksy, vystřihovánka, kreslení, hry, vaření a spousta další zábavy pro děti od 5 let.

    Časopis si můžete předplatit, případně podpořit a získat atraktivní odměny včetně sběratelsky cenných kousků na katalyzátoru.

    Číst dále...
  • Nová aplikace rozvíjející čtení

    Špatná úroveň čtení je čím dál palčivějším problémem, zvláště u dětí. Vznikla nová aplikace Včelka (www.vcelka.cz), která odbornou a zároveň zábavnou formou umožňuje dětem systematicky procvičovat čtení na denní bázi.

    Číst dále...
  • Čtenáři a čtení v České republice

    Profesor Jiří Trávníček hovořil o výsledcích průzkumu čtenářství v ČR na polském knižním veletrhu v Krakově (říjen 2014).

    Jeho prezentaci a závěry výzkumu si můžete prohlédnout v přiložené prezentaci v pdf formátu zde.

    Číst dále...
  • Čeští spisovatelé založili Asociaci

    informuje o tom portál czechlit.cz.

    Čeští prozaici a básníci reagovali na to, že stávající profesní organizace, tj. Obec spisovatelů, dlouhodobě selhává v hájení oborových zájmů, je dysfunkční a svými výstupy pod vedením Tomáše Magnuska celý obor diskredituje. Nově založená Asociace spisovatelů chce reprezentovat široký proud české prózy a poezie, být důstojným partnerem v jednání se státními institucemi a zahraničními partnery a hájit zájmy spisovatelů jako celku.

    Číst dále...
  • Praha získala od UNESCO titul „Kreativní město literatury“

    Od roku 2004, kdy byl titul poprvé udělen, byl do dnešního dne přiznán pouze sedmi městům na celém světě (Edinburgh, Melbourne, Iowa City, Norwich, Reykjavík, Dublin a Krakow). Zapojení Prahy do sítě kreativních měst literatury je tedy vstupem do velmi exkluzivní společnosti. A je třeba říci, že právě spolupráce s těmito městy a jejich podpora byla důležitým faktorem pro schválení kandidatury Prahy. Kandidatura by však nebyla možná bez stálé podpory hlavního města Prahy a bez příslibu velké podpory projektu v budoucnosti.

    Číst dále...
  • Mapy učebního pokroku

    Před třemi lety se společnost Scio za podpory ESF pustila do rozsáhlého projektu Mapy učebního pokroku (MUP). Cílem projektu bylo podpořit na školách používání formativního hodnocení* a poskytnout nástroj, který by cestu k němu usnadnil.

    Může jeden projekt rozhýbat celý systém? Podařilo se znovu vzbudit diskusi na školách i mezi odbornou veřejností nad formou a smyslem hodnocení.

    Číst dále...
  • Rosteme s knihou i v Brazílii

    Poslali jsme dárečky brazilským školákům. Markéta Pilátová učí děti češtinu v brazilské škole General Daltro Filho z města Porto Alegre na jihu Brazílie. Letos jich učila 160! Podívejte se na fotky na našem Facebooku.

    Číst dále...
  • Komiks očima našich dětí

    Webový portál czechlit zveřejnil výsledky průzkumu projektu Čtení pomáhá. Podle průzkumu jsou čeští dospívající čtenáři rozděleni na dva tábory - Skupina, kterou tvoří "větší polovina", tedy 55 % respondentů, nemá kladný vztah ke komiksu.

    graf

    Celý článek najdete zde.

    Číst dále...
  • Zpráva o českém knižním trhu 2014

    Svaz českých knihkupců a nakladatelů již potřetí vytvořil komplexní přehled o situaci na českém knižním trhu.

    Zprávu o českém knižním trhu 2013/2014 si můžete stáhnout zde ve formátu pdf. Najdete ji také společně se zprávami z předchozích let na www.sckn.cz v oddílu Český knižní trh.

    Číst dále...
  • Galerijní animační programy ve výuce

    4. listopadu 2014

    Projekt Škola v DOXu / DOX ve škole nabízí školám a pedagogům metodiku využití galerijních animačních programů ve výuce na téma demokracie, občanství, lidská práva, společenské stereotypy a média.

    V rámci projektu máte možnost zúčastnit se 2 workshopů, které jsou vždy spojeny s konkrétní výstavou a vedeny zkušenými lektory. DOX Vám poskytne metodické materiály k následné práci ve výuce a volný vstup pro školní skupinu na vzdělávací program.

    KOMU JE PROJEKT URČEN?

    – učitelům 2. stupně ZŠ a SŠ

    – učitelům předmětů občanská výchova/základy společenských věd, dějepis, český jazyk, výtvarná výchova, mediální výchova, zeměpis

     

    PROJEKT OBSAHUJE:

    Pedagogický workshop I (24. 4.) – metodika animačních programů Role (v) umění; stereotypy a propaganda ve výstavě Plakát v souboji ideologií 1914 – 2014.

    Pedagogický workshop II (7. 11.) – metodika vzdělávacího programu, fotografie a mediální stereotypy ve výstavě This Place.

    – Zdarma 1 vzdělávací program pro školní skupinu pod vedením zkušených lektorů centra DOX.

    – Závěrečné hodnotící setkání.

    Číst dále...